Saturday, September 18, 2010

SeMiggU bErhAri raYe baRu nk cite~~~

oKeY...mari ikUTi prkembanGan sepanjang aku berAye......
sbb pE Tau...ari2 akU beraye......x mIss pOn dlm smGGu tu....DasyaT x dasyaT?????
leTs Go wiTH It..........
-1St daY RaYe-
oKep....ni mase ptg raye nk berangkat pulang ke kg..see..ni mak n abah aku....b4 bergerak..kne la snap pic byk2 kan????heheh...
byk la pic di pg raye..tp muke selebet2 je sbb x mekap2....
so amek pic ni mase nk bergerak beraye....leh melaram skali....
heee....=)

heheh...yg ni pulak adek2 ku yg tersyg...usop n ilyas.....mak aih...muke cam nk xnk je bergambo..huhuuh...act,ade lg sorang my sis yg sulung..tp beraye umah mertua die plak...haa....
mari saye perkenalkan ahli keluarga baru saye....
along n husbandnye...abg ajib.....

ni kat umah nenek aku sbelah ayah...sempat gak bbq ptg tu....mcm2 mkann...udang....ikan,sosej....huu....nyam3.....after magrib barula kami berkonvoi sbyk 3 kete pulang ke pt sulong~ heee.......mlm tu...da ramai org bekumpol kat uma nenek..tgk tv je agend pd mlm raye petame tu....esok mau raye!

wit sis bella.... (^__^)


comel kan dak kecik ni..geram je aku..ligat gile....
anak spupu aku ni....name die......
(siyes aku lupe..hahahha)
sori dak kecik..nant aku ingat aku tulis ea....





-2nD Day RaYe-

Pg2 lg da kene bangun kams uma yg besepah tu...huu..pasTu org2 yg agaK da Tua Ni..a.k.a yG dA KAwen la...siapkan sarapan...mak aih....xnk ramai pulak pg raye tu kan
yg ni wit my kazen2...haa..dowang ni da dewase ..aku mude belia ag kire kan......huu...
so far..mari lihat big famili sbelah mak..walaupon x sume..tp Still ramai gak....

dpn umah nenek

gua....xramai...just ade paklang,pak ndak,mak njang,hmmmm....sket sgt ni...ramai lg act...just ade yg xmo gmba...mengade tol.......
hehhe...pastu ktorg konvoi beraye....g uamh sdare mare pakcik makcik...nenek sdare n sgale yg ade kaitan ngan familiy aku la....hehehhe
mari3..kite lihat....byk sgt pic...xkn nk upload sume...gile gmbo tol... okey..
mari kite lihat saje......
kemane arah tujuan kami beraye.........

ready??????.....


ni kat umah faiza..
eh...mcm membe aku plak pggil name je..
pangkat die adelah....nenek sdare la...
uma die cntik n besa...huu.....dpt mkn sedap...kuih pon mkn byk..nyam3....dah la tu dpt wet raye 5hengget....
tahun dpn kami dtg lg yek....=)



kami mnziarahi kubur pd maktu pg sebelum singgah utk beraye ke umah makcik pakcik...
cis.....sgt biadap ye....
kat kubur arwah atok pon mau begamba jgk.....
sabo je la ye.........
hehhehehe..
after beraye hampir ke senja...kami sekeluarga pulang ke umah....sbb esoknye dowang nk dtg mkn2 kat umah kami pulak...tradisi turun temurun dtg umah aku kene mkn....n wajib dtg..sbb umah aku antare terdekat dgn umah nenek...so...lau beraye...sdare2 mesti dtg umah kami......

-3rd day RAye-
opss......
sape kate aku beraye smggu beturut2???? hehhe..okey2...ari ahad je aku x kemane2 sbb nk tlg mak aku memasak didapur...hehheh..
ramai ye kwn2....
adela dlm 7 bijik kete...mak aih.....pastu kelam kabut aku dibuatnye,xpe,tetamu dtg tu maknenye rezeki pon dtg...INSYAALLAH.....
semoga ALLAH memberkati hari raya ku....(cewah...insaf jap....hehheh.....)


-4th daY RaYe-
hehehe....merangkap ari isnin....aku g beraye ngan dak skolah rendah aku...nek moto je taw...huuu..panas gile...hitam da kulit aku.....semate2 demi mncpai hasrat nk beraye uma kwn2 ku...aku gagahkan jua.....
namun...malag sekali..aku dpt beraye umah kwn skola rndah just 4 buah je dr 8...yg laen....bkn kwn skolah rendah aku pun...pape pun..aku sonok dpt kwn baru.....hehehhe...

haa...aku ikot geng membe aku ni..layan~ seb bek masok pale sumenye...adoi...penat gelak ngan dowang ni...
kwn skolah rendah aku yg bju pink n itam tu.....
heheh..
aku rindu kwn2 skolah rendah..korang...wat la reunion....sob4.......=(







-5th daY RaYe-
merangkap ari selase...aku g umah my bestie mase skola menengah pulak.....awe nk fly ke jordan....
waa...bestnye..aku sgt jeles....=( tp berbangga sbb kwn ku ini hebat!!!
buat awe...blaja sungguh2 taw.....do ur best n gud luck!!! always love u........(alamak....tacing plak den.....)

kwn2 ku yg sgt aku rindu n syg.....
from left..kaka,atie,awe(yg ni nk p jordan amek pengajian syariah...),pa'a..... Syg KoRanG.....
setelah hampir senja...baru kami pulang...lg 2 tahun ye kite jumpe ag awe!!!


heheh....mari lihat pics ini ye......
















-6th DaY RAye-

merangkap ari rabu.....kuna ajak p raye joiN dak2 klas die.....
wahahah...aku suke beraye..walaupon x dpt wet raye...just dpt mkn free je...tp suke nk jumpe kwn2 lame n excited je...
ngn dak2 klas kuna pon aku x rapat sgt...tp leh masuk pale la...heheheh....okey2.....cite byk2 pon x gune..haa sbelah ni kwn2 mase kat ostel..yg gile2....hahah...from left..kiah,pah,aku,fana n fina..
ni beraye kt umah itik...itik???? patutnye beraye kt reban...hahhahah..jahat sungguh...=p
ni kat umah izyan..selaku anak cikgu BM aku mase spm dolu.....hehhe....sepnjang aku beraye...dptla mkn mee hailam,puding,roti cecah kari daging...wooo...sedap woo.....
nyum3.......kenyang den beraye pd hari bekenaan...kami beraye smpai mlm taw...mmg sakan.......
aku smpai umah pon kul 10 lebih3......
seb bek mak x marah......
sbb esok nk g braye lg...heheheheheheh....
thaks to kuna...yg dok sbelah aku tu.....sbb membawa beta~~~~kuna oso my BFF....luv u..














-rayE daY 7 -

hokeys~~arini hari malaysia!!!
hepi besday MALAYSIA........... =) okey...sementare tggu my sis balek beraye..(sbb nk pinjam kete die.....nk g raye ag ni...xpuas la......) aku pon duk umah....bile sis bella da balek...cpt2 besolek,start enjin lalu memecut ke umah kuna.....MY BFF tu....
beraye kat uma die...pastu..g umah my bestie..kaka! ingat nk g umah pa'a..tp die p merayap pulak...hadoi...da nk mgrib da ni..xtawu destinasi......nk kemane lg ni....sob3....

ahaa..aku da berjanji nak melawat my senior teknik...die patah kaki....
so...bergegas tepon die mintak alamat.......jeng3...kami pon akhirnye smpai gak umah die pd pukul 8mlm.....okey..xde pic mase raye ke 7 ni..just bg tunjuk pic senior aku mase hari kejadian die patah kaki tu.......(setelah beberape minit carik gamba fahmi disimen....XJUMPE pulak!! cis.......
penat aku cari mcm nk mati.....okey2..aku bg tunjuk fahmie yg mane... de day before die xcident hingga patah kaki..kami sempat bebuka same2 reramai....wit my seniors~
) okey...die yg berbaju itam belang merah tu...senior aku..skrg 4th year mechy auotomotive..heheh..semoga kau cepat sembuh!!! seb bek xjumpe pic yg nga simen tuh....huhuhu.....lau x glamer ko kejap kt cni..heheheh.....aku dpt mkn laksa penang kat umah die...sodap!!! nyum3....
jalan g umah die da la cm berhantu...tp pape pon...alhamdulillah...aku selamat pergi n pulang.....
smpai umah pon dlm kul 10 mlm jgk....aku drive sensoang lak tu..mak aih....seram jgk..heheeh...


-day 8-
okey.....da abes raye........merangkap ari jumaat n sempena aku nk balek UTM...aku x g mane2......just duk umah kemas brg2 aku..then siap2 utk berangkat around 3.30 cmtu la.........
heheheh.......tgk..kan aku ckp..smggu aku beraye non-stop....
duit raye pon da kering...heheh......
ciput2 je ade......semanagt nk studi ni...balek utm da...

okey kwn3.....penat da cite....hope korang pon enjoy raye tahun ni....hehehe
pape pon....aku nk ucap lg sekali...
SELAMAT HARI RAYE AIDILFITRI.MAAF ZAHIR N BATIN
ikhlas dari.....
atiebaek.......
hehehe.......(pic 2nd day raye...besiap nk beraye neh....)

okey...wassalam.....

1 comment: