Monday, September 20, 2010

daH reG BeloM?????

Helo To BlOg readest....(^____^) hehehhe

okeh...nak tanye ...korang da reg degree++???
ohooo..
actually aku ngan membe2 aku je kot yg ketinggalan nk mek degree++ ni..
FolloW mE PlIs.....read MoRe.....
oRg ckP..sapE x mek dEgrEe ++ Ni xleH Nk grAdE.....sO iA wajIb ke ATas mahASiswA UTM yg nk MenGgraDe kan dirInye uTK MengAmbil kOs iNi.....
SIle amBil yE KaWan2.....ia BOleH DIamBil bile KoraNG dA MASuk 3Rd YeAR.....
haaa.....korAng da tAhUn Bape skrg????
dIsEbavKan gEnG aku je yG agak LEMbab uTk rEg aWal2 3rD YeAr dlU..ktOrg becADanG nK amek paS RAye......naiK jE cuTI mid Sem......(seb bek ingAT.....)
CEpaT2 g reg kat UTMSPACE..
ADELAH DIINGATKAN BAHAWA KAMU BOLEH MEMASUKI LAMAN SESAWANG UTM SPACE MENGGUNAKAN BROADBAND...WIFIUTM2 OR SEWAKTU DENGANNYE...ADALAH TIDAK DIGALAKKAN...(kerane...xleh nk masuk...hahaha...xtawu lah nape....asik problem loading page jek...)

AfTer KorANg da maSuK kaT web SPAcE tu....Kene la creatE accOUnt dLu.....tHen sign IN...
aftEr DaT BaRU leh rEg kOs Yg dItaWArkan.........
bYK Kos yg dItAwarkan..
Kos Yg AGaK TOp N HoT N sentIAsE pnUH is ISO-quAlITy N managEment...
AkU PoN xTAwu NaPE..
tP korang leh pIlIh mcm2 Lg kos yg aDe.....
okey..aku amEK kOD GLL1029..

LETS CHEck It OUt abOUt ISO QUALITY N MANAGEMENT ni......

ISO ialah nama sengkatan kepada International Organization for Standardization. ISO adalah sebuah badan bersekutu yang mengabungkan organisasi dari seluruh dunia yang bertanggunjawab mewujudkan standard (piawaian) di negara masing-masing. Tujuan penubuhan badan ini adalah untuk menggalakkan pengwujudan piawaian antarabangsa. Pengwujudan piawaian ISO 9000 adalah untuk memastikan produk dan perkhidmatan yang dihasilkan oleh negara-negara ahli diiktiraf di peringkat dunia.

ISO 9000 adalah satu piawaian bertulis yang menetap dan menerangkan elemen-elemen asas yang perlu ada dalam sisitem kualiti bagi memastikan perkhidmatan yang diberikan sesebuah organisasi dapat memenuhi kehendak pelanggan. Pelanggan adalah di anggap sebagai masa depan organisasi. Oleh itu kesungguhan untuk memuaskan kehendak dan kemahuan pelanggan secara berterusan perlu diletakkan sebagai objektif utama organisasi....bla3......

aku rase cam da blaja Sal ISO
ni mase InstRuMentatiOn dLu.......
TP x mek PUSINg sGt ....
mAkLUmLah....iNSTrUmentATIOn akU xdpT A Pon...Sob3.........
huhuh...byk laH lG .....
KEsimpUlaN yg AKu dpt dlm PemBAcaan akU.....
maSe Nk keJE nanti SEsebuah syArIkaT tu MEstI adE Tahap ISO die..(mcm pastI jE akU Ni....)
sEtiaP KoMpeni kenE mnCAPai StandArD ISO YG palIng tErkini...(Ye kE??????)
THEn.....kitE Nk kEJE nanti KenE PaStIkan KiTE mEnCApai pIawAi kUlatIti yG dIkehEnDaki oLeH majIkan..(hik3...cAm betuL Jek......)
AFTer dAt.....keSImPUlan setErusnYe....apE Yg akU BAce.....
Piawaian ISO 9000 adalah merupakan Sistem Pengurusan Kualiti untuk sesebuah organisasi. Penglibatan semua pekerja daripada hirarki yang paling tinggi kepada yang paling bawah dalam organisasi diperlukan secara menyeluruh untuk menjamin kejayaan pelaksanaan sistem ini. Mendapatkan pengiktirafan ISO 9000 merupakan satu perkara yang penting untuk kita meningkatkan kualiti produk dan perkhidmatan di dalam organisasi. Disamping itu mematuhi keperluan ISO 9000 secara berterusan menjamin penambahbaikan proses, operasi, produk dan perkhidmatan organisasi dari masa ke semasa.



hehe....aku rase mende ni pentinG UtK ktorG as a fREsh graDuate NANti uTk Nk mEmbantU comPanY mencApai stANDard YG dIkehendAKi oLEh SelURUh dUnIa mengIkuTi perkeMBangan semase..........

Kos Ni mY senIor yG SuggEst...
TP lkot KoRanG nK mEK KoS laEn SucH as
AUTOCAd KE.
gRoomIng KE...
safETy KE...
n So ON laH...aKu x ingaT La senaRAI diE....
KorANg kne tAwU La pe bENEFIT yg Kite dpt....
sbB KiTE bAyar to GEt ThIS CeRtIFICATe Ni 4 FUtuRe.....
rM 70.00 sElaME 2haRi...bERbaloi atAu Tidak????
hehhe...oKEY......

seleSai sudAh celotEh saye Pd HAri Ini.....
haRAp KoranG pOn dpT sesUatu aftEr reAd thIs.....
THaNks.......
wassalam.....=)

No comments:

Post a Comment